Service

Ring oss på 02634 for telefonsupport
alle dager mellom kl. 07.30 og kl. 21.00

Laksesystemer service

Fisk er vanedyr. Når den først har blitt vant til å få sin tilmålte mengde fôr i faste intervaller vil det representere et betydelig stress når dette mønsteret brytes. Få ting er så viktig i et landbasert oppdrettsanlegg som at fisken får riktig mengde mat til riktig tid. Spesielt er dette tilfelle i resirkuleringsanlegg der støv og knus gir en økt belastning på renseanlegget og en forringelse av vannkvaliteten.

Regelmessig service og vedlikehold av fôringsanlegg som kan forhindre driftsstans eller som kan avverge støv og knus er utvilsomt en god investering. Selv om man gjør sitt ytterste med å drive preventivt vedlikehold for å unngå driftsstans er det ikke mulig å unngå at uforutsette ting kan skje. I slike tilfeller er det betryggende å vite at Laksesystemer, sammen med sine søster-selskaper i Fjøssystemer, kan tilby bransjens best utbygde serviceapparat.

Vårt landsdekkende serviceapparat består av over 100 serviceteknikere hvor mange av disse er spesialiserte på nettopp denne type fôringsteknologi. Lokal tilgang på kompetent personell sparer penger for alle involverte.

Vi vet at selv korte driftsstans på fôringsanlegget kan ha store konsekvenser for fisken, for eksempel i form av finnebiting som igjen gjør fisken mer sårbar for infeksjoner. Derfor lagerfører vi på flere av våre servicestasjoner viktige komponenter fra de mest brukte produsentene. Hos oss finner du det meste du trenger av reservedeler og kompetanse på utstyr både fra Daltec og fra Big Dutchman – og mye annet.

For at vi skal kunne gjøre vårt ytterste for å sikre at fisken så sjelden som mulig opplever forstyrrende uregelmessigheter i fôringsregimet har vi valgt å tilby et kommisjonslager som plasseres ute på det enkelte anlegg som en standard del av vår service- og vedlikeholdsavtale. I denne pakken inngår komponenter som er typiske slitedeler på det aktuelle anlegget. På den måten kan små reparasjoner utføres raskt og effektivt ved at man plukker fra kassen og mottar fjernsupport fra våre teknikere i den grad det er nødvendig. Dermed slipper man å vente på forsendelse av varen og man kan spare penger på å unngå å sende kritiske småkomponenter med ekspressleveranse.

Service- og vedlikeholdsavtale

Laksesystemer kan tilby service- og vedlikeholdsavtale på alle typer anlegg av typen Daltec og Big Dutchman. Vi har opparbeidet oss stor kompetanse på begge typer gjennom mange år via Fjøssystemer slik at du kan være sikker på å få nødvendig hjelp og kompetanse.

Serviceavtalen omfatter alle komponenter og systemer som er levert av Laksesystemer og inneholder følgende:

  • Gratis telefonsupport mellom kl. 07:30–21:00 alle dager inntil 30 min*
  • Ved kritisk stans forplikter Laksesystemer å møte hos kunden innen 48 timer
  • Rabatt på arbeidstimer
  • Årlig servicesjekk på anlegget med bytte av nødvendige deler.
  • Rabatt på reservedeler og slitedeler
  • Laksesystemer stiller med kommisjonslager på lokalitet. Dette lageret inneholder typiske slitedeler og kritiske komponenter for å unngå driftsstans knyttet til frakt av deler.

Denne kontrakten gir ikke rett til tekniske fornyelser, inklusive utgivelse av ny
programvare.

*telefonsupport utover angitt tid og utenom angitt tidsrom faktureres etter medgått tid og gjeldende timesatser.

Kommisjonslager

Vi vet hvor kritisk det er å holde nedetid på anlegg så lav som overhodet mulig. Derfor tilbyr vi, i tillegg til å holde et stort lager av kritiske komponenter på egne lagre, også kommisjonslager til hvert enkelt anlegg. Kommisjonslager kommer i forskjellige utgaver og er tilpasset for det spesifikke anlegget dere har. Vi tilbyr kommisjonslager for trekkesystem fra Daltec og Big Dutchman.

Kontakt oss

Fyll ut skjemaet så kontakter vi deg så snart som mulig.

Kontakt oss

Kontakt informasjon

Henvendelsen gjelder